Kundservice, gruppsamverkan och bemötande
Eva Gyllensvaan är psykolog, beteendevetare och har en magisterexamen i interkulturell kommunikation och har lång erfarenhet av att arbeta med kundrelationer, kundvård, bemötande och kundservice. Evas föreläsning är inspirerande, pedagogiska och faktabaserade och deltagarna får med sig hem verktyg att omsätta kunskaperna i praktiken.
Kostnadsfri förfrågan på Eva Gyllensvaan
Boka eller få mer information. Svar samma arbetsdag!
- Professionell hjälp
- Talargaranti vid bokning
- Kostnadsfri rådgivning
Eller ring oss på 08-47 44 650
Eva Gyllensvaan har en lång och bred erfarenhet av att arbeta med frågor som rör kundvård, kundbemötande, teambuilding och interkulturell kommunikation. Hon har bland annat varit ansvarig för Human Relations Training services på SAS Flight Academy och har lång erfarenhet av att arbeta med såväl nationella som kundrelationer. I sina föreläsningar och utbildningar ger hon deltagarna praktiska verktyg att kunna använda efter föredraget. Hon föreläser i ett medryckande tempo där hon blandar fakta med kreativa övningar. Här också underhållande anekdoter och exempel ur vardagen som de flesta känner igen sig i och både kan skratta åt och reflektera över.
Eva Gyllensvaans föreläsningar
Kundservice och kundbemötande – Vårt viktigaste konkurrensmedel
Företag och organisationer upplever idag en ökad konkurrens på marknaden och med digitaliseringens intåg i vår vardag ställs allt högre krav från kunderna. Så förmågan att kunna bemöta kunder på ett professionellt sätt har nu blivit ett av viktigaste konkurrensvapen. Om dagens kunder är krävande så kommer framtidens kunder förmodligen ställa ännu högre krav. Därför gäller det att vara lyhörd och rusta sig för framtiden redan nu.
Evas föreläsning vänder sig till alla dem som arbetar med någon slags kundkontakt oavsett om kunden är extern eller om den finns i den egna organisationen. Hon ger sina lyssnare både värdefulla insikter och konkreta verktyg att omsätta direkt efter föredraget. Hennes föredrag är faktabaserat som hon presenterar på ett inspirerande, lättsamt och pedagogiskt sätt. Evas kunder finns inom såväl svenskt näringsliv och den offentliga sektorn och hon anpassar alltid sina föreläsningar efter kundens behov.
Interkulturell kommunikation
Hon ger sina deltagare både kunskaper och redskap att skapa effektiva team. I seminariet talar hon om bland annat gruppens utvecklingsfaser, individens roll, gruppens roll, konflikthantering, förändringsprocesser, motivation, stress, positiv/negativ. I denna föreläsning beskriver Eva Gyllensvaan hur du gör för att skapa ett gott intryck och hur du slipper trampa i klaveret i interkulturella sammanhang. För att förstå och hantera människor med olika bakgrunder är det viktigt att känna till såväl sin egen kulturella bakgrund som andra länders seder, religioner, traditioner, historia m.m.
Gruppsamverkan/Teamwork
Människan är en social varelse och det är tillsammans med andra som vi skapar och utvecklar glädje, kunskap och identitet. För att uppnå effektiva och goda resultat när vi tillsammans är vi beroende av att individerna i gruppen kan samverka. I välfungerade team är inte 2 + 2 = 4 utan plötsligt är det 5. Det gäller att ta tillvara på de synergieffekter man kan få genom att arbeta i effektiva team.
Eva Gyllensvaan föreläser, utbildar och leder workshops i hur man bygger välfungerande team. Hon ger sina deltagare både kunskaper och redskap att skapa effektiva team. I seminariet talar hon om bland annat gruppens utvecklingsfaser, individens roll, gruppens roll, konflikthantering, förändringsprocesser, motivation, stress, positiv/negativ feedback och hur man skapar arbetsglädje. Eva blandar föreläsningar med praktiska övningar, självtester och diskussioner.