TalarPoolen har alla sorters föreläsare som talar på ämnet affärsmannaskap, såväl utbildare, inspiratörer, experter till mer lättsamma kunskapsföreläsare. Vi har även många fler föreläsare om affärsmannaskap än vad som går att hitta på hemsidan. Så tveka inte att höra av dig så hjälper vi dig hitta rätt talare inom affärsmannaskap.
Paal Evjenth
”Vinnande attityder som konkurrensfördel!” Paal Evjenth är föreläsare om affärsmannaskap…
Eva Gyllensvaan
”Kundservice, gruppsamverkan och gott affärsmannaskap”. För att uppnå bästa tänkbara resultat…
Eric Thyrell
”Tänk nytt och våga tänk stort!” Oavsett om du vill skapa en stor eller liten förändring krävs…
Vahid Zohali
Vahid Zohali är en av landets främsta ledare. Han är VD för IBM Sverige och har innan….
Christer Olsson
”Vart är du på väg och vill du dit?”. Christer Olssons föreläsning handlar i grund och botten…
Gunnel Ryner
Att prioritera rätt och fokusera på det som är viktigt kan vara det som avgör om vår affärsmannaskap…
Ari Riabacke
Framtiden är här idag – Är du redo? ”Business as usual”, tiden är förbi och med en allt snabbare…
Michael Södermalm
Michael Södermalm är en mycket efterfrågad föreläsare och utbildare inom bl.a. affärsmannaskap…
Kjell Dahlin
”Popretorik och strategisk kommunikation”. Retoriken har en oerhörd stor kraft när man möter…
Stefan Hyttfors
Vill du veta hur din framtiden blir? Att ta sig an framtiden handlar om att förändras och det…
Susanne Liljenberg
Susanne Liljenberg är serie-entreprenören som somnar och vaknar med nya affärsidéer…
Mikael Genberg
Konstnären och innovatören Mikael Genberg är ett levande bevis på när galna idéer blir succé…
Barbro Fällman
Vill du bli en bättre talare? Retorik- och språkexperten Barbro Fällman ger dig konkreta råd hur du…
Mona Riabacke
”Det moderna beslutsfattandet”. Hur fattar du klokare beslut i en allt mer komplex värld?…
Gillis Herlitz
Gillis Herlitz är antropolog och etnolog och har hela sitt liv studerat beteenden och mötet mellan…
Meg Tivéus
”Att leda i förändring”. Meg Tivéus är en karismatisk ledare och framgångsrik företagsledare som…
Angela Ahola
”Konsten att göra intryck”. Vilka faktorer är det som avgör om vi känner förtroende för …
Andreas Carlsson
”Från idé till succe”. Andreas Carlsson är en av Sveriges mest framgångsrika låtskrivare och…
Carin Götblad
För att skapa bättre resultat i en organisation krävs det att du som chef engagerar dina…
Jörgen Oom
”Peak Motivation”. Jörgen Oom är psykolog och uppskattad föreläsare inom bl.a. affärsmannaskap…
Amelia Adamo
Amelia Adamo är en av Sveriges mest välkända publicister och har framgångsrikt drivit flera…
Magnus Helgesson
”Entreprenör och grundare av Harrys restauranger”. Magnus Helgessons föreläsningar har…
Colin Moon
”My colleague is a foreigner…and so am I”. I Colin Moons föreläsning vänder han upp och ned…
Magnus Lindkvist
Magnus Lindkvist är trendspanare, futurologist och föreläsaren som får dig stanna upp och…
Elaine Eksvärd
”Snacka Snyggt – Rätt retorik får folk att vilja lyssna”. Elaine är retorikexpert och föreläsare…
Per Schlingmann
”Strategisk kommunikation och förändring” Per Schlingmann ritade om den politiska kartan när…
Mi Ridell
Vill du ha ”extra allt” så är Mi Ridell helt rätt person. I sin repertoar erbjuder hon allt från…
Henrik Larsson-Broman
Henrik Larsson Broman visar på vilka utmaningar alla de organisationer som bedriver förs…
Oskar Henrikson
”Det psykologiska rummet”. Vill ni också göra psykologisk träning lika naturligt som den fysiska…
Göran Carstedt
Göran Carstedt är ekonomie doktor och har arbetat på flera ledande och betydelsefylla positioner…
Azita Shariati
Azita har ett starkt engagemang för samhällsfrågor och utveckling. Azita utsågs 2015…
Kjell A Nordström
Kjell A Nordström är hyllad författare, föreläsare och forskare inom multinationella…
Tomas Enhager
Tomas Enhager är en av landets mest meriterade föreläsare och utbildare inom motivation och…
Ebba Lindsö
Ebba har under tre årtionden innehaft tunga poster inom näringslivet, vilket hon nu vill…
Farida Rasulzada
Farida är doktor i psykologi och forskar om kopplingen mellan kreativitet och lönsamhet…
Fredric Bohm
Fredric är psykolog, utbildare och föreläser med en humoristisk ton om relationer, ansvarstagande…
Per Naroskin
Per Naroskin är psykolog, radioprofil och författare med ett stort intresse för människor…
Lisa Ekström
I över två årtionden har Lisa Ekström utbildat och föreläst om hur företag och organisationer…
Per Furumo
Genom att använda vårt röstläge, kroppsspråk och betoning kan vi få ett stort genomslag i vår…
PG Wettsjö
PG Wettsjö har under nästan tjugo år både utbildat och roat såväl svenskt näringsliv som offentlig…
Alex Schulman
Alex Schulman är programledare, författare, bloggare och driver den populära podcasten…
Erik Mattsson
Om du vill bli en duktig kommunikatör måste du träna, svårare än så är det inte. Erik…
Kjell Enhager
Kjell Enhager är mental tränare, föreläsare och coachar människor till ändra sina tankemönster…
Pelle Törnberg
”Framgångsrik förändring”. Pelle Törnberg är en av svenskt näringslivs största profiler…
Ami Hemviken
Ami Hemviken har en bakgrund inom beteendevetenskap och kommunikation. I sin föreläsning…
Fredrik Paulún
Fredrik är en av landets största profiler inom kost och hälsa. Han är även framgångsrik entreprenör…
Kelly Tainton
Kelly föreläser och utbildar kring högpresterande organisationer, ledarskap, hjärnforskning,…
Ola Wallström
Hur lyckas vissa personer alltid nå sina mål medans andra aldrig gör det? Detta är något som…
Per Lange
Per Lange har genom åren utbildat tusentals ledare och medarbetare runt om i världen i ämnena…
Jan Carlzon
Jan Carlzon är en respekterad och framgångsrik företagsledare som vänt flera krisdrabbade företag…
Susanne Hedin
Får du dålig respons på dina idéer eller lyssnar andra inte tillräckligt uppmärksamt på dig?…
Pär Lager
Pär Lager sitter i flera styrelser för företag och andra organisationer. Han har genom sina erfarenheter…
Charlie Söderberg
Att börja tänka i nya banor är första steget till att åstadkomma bättre och nya resultat i livet…
Frida Boisen
Frida Boisen är enligt vissa en av Sveriges mäktigaste personer och tillhör en av landets…
Stefan Görwik
En förändring börjar ofta med frågan. Vad behöver vi förbättra? Stefan Görwik är erfaren…
Jonas Ridderstråle
Jonas Ridderstråle är affärsguru, författare och managementtänkare. Hans föreläsning får folk…
Göran Adlén
Göran Adlén är framtidsanalytiker, trendspanare och föreläsare. Hans föreläsning är något…
Ola Ahlvarsson
Ola Ahlvarsson är grundare till över 20 företag och har länge legat i framkant när det…
Johan Ronnestam
Johan Ronnestam började sin bana som professionell snowboardåkare. Men när den digitala rev…
Magnus MackAldener
Smarta idéer kan inte processas eller beodras fram utan de uppstår i rätt kultur och miljö…
Ulf Spendrup
”Bryggerikungens” expansion och livsresa”. Ulf är en erfaren och skicklig affärsman som på…
Affärsmannaskap
Begreppet affärsmannaskap används flitigt inom affärsvärlden och beskriver en aktörs förmåga att förstå sin marknad, kundens behov och sin egen organisation. Det handlar om att ha en större förståelse och att ha rätt kunskaper i olika affärssituationer. Det kan till exempel handla om att snabbt förstå och ta ett snabbt beslut i en affärssituation, ha förmågan att känna av olika situationer och fokusera på rätt saker.
I vårt nätverk arbetar vi med hundratals sorters föredragshållare och talare på ämnet affärsmannaskap. Vi har föreläsare med olika bakgrunder, ämnesinriktningar och kompetens för att matcha rätt föreläsning, utbildning eller kurs till våra kunders unika behov. Föredrag om gott affärsmannaskap kan vara aktuell utifrån många aspekter så som att ge kunskap och insikter för hur medarbetarna själva kan skapa kundnytta och påverka sitt eget och företagets resultat. Föreläsningarna kan också vara i syfte för att medarbetarna ska förstå att det är kunderna som i slutändan betalar deras löner. Genom att hjälpa till med att göra kunder nöjda så skapar man samtidigt bättre lönsamhet och försäljning för hela organisationen. Föreläsningar och utbildningar i affärsmannaskap kan även handla effektiv försäljning, ökade kunskaper i förhandlingsteknik, kundnöjdhet, förstå vad man själv och sitt företag kan göra för att leverera attraktiva erbjudanden, förbättrad lönsamhet, förstå kulturer, bemästra olika affärssituationer och ha bättre kommunikation med leverantörer och kunder.