Content Marketing-strateg
Joakim Eklund är allround som en schweizisk armékniv; prisbelönt copywriter, spelmanusförfattare, content marketing-strateg, digital storyteller, spelentreprenör, utbildare och uppskattad och ofta anlitad föreläsare och utbildare inom content marketing, story marketing och digital spelifiering.
Kostnadsfri förfrågan på Joakim Eklund
Boka eller få mer information. Svar samma arbetsdag!
- Professionell hjälp
- Talargaranti vid bokning
- Kostnadsfri rådgivning
Eller ring oss på 08-47 44 650
1997 börjar Joakim föreläsa om storytelling och det kan användas i och utbildning. Parallellt med det han sälja in digital spelifiering som vuxenutbildnings-koncept till en HR-chef, hos en global personbilstillverkare. Dessvärre tas idén inte emot med öppna armar. Spelifiering får sitt genombrott först tio år senare …
De kommande åren hinner Joakim Eklund bland annat jobba som Creative Director och copywriter på digitalbyrån Interactive Design och chef för design- och kommunikationsavdelningen på webbyrån Mind. Vid är Joakim med och startar upp den rysk-svenska digitalbyrån Smatri med Göteborg och utveckling i Moskva. Det är en annorlunda och spännande tid. Det blir många resor till Moskva Aeroflotplan som har sett sina bästa dagar.
Joakim Eklunds föreläsningar
- Story Marketing – ett sätt att stå ut i mängden
- Spel i varumärkesbyggande och utbildning – hur då?
- Bakom kulisserna på en spelstudio
- Pitcha en idé … hur svårt kan det vara?
2009 startar Joakim tillsammans med fem f.d. kollegor spelstudion Hello There Games. De sex satsar på två ben. Dels serious games – spel för utbildning och marknadsföring – dels casual games (nöjesspel). När Joakim slutar och byter bana efter har studion vunnit Svenska Designpriset fyra gånger och har gjort spel ihop med Avicii. Flera av studions spel har fått topplaceringar på App Store och Joakim har haft nöjet att pitcha spelidéer för Stephen King och har utvecklat spelkoncept ihop med Dave Stewart från Eurythmics.
2018 blir Joakim kommunikationsvarig för ett managementföretag och arbetar både strategiskt och operativt med företagets sociala kanaler ett år dubblar han företagets följarbas på LinkedIn. Två år senare blir Joakim frilansande kommunikationsstrateg, copywriter, content manager, föreläsare och utbildare.
Bland det roligaste Joakim vet är att ge energi, inspirera och dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter från nästa 25 år den digitala kommunikationens- och utbildningens värld. Hans föreläsningar och utbildningar varvar information, kunskap, inspiration och praktiskt arbete på ett erkänt pedagogiskt sätt.