Grundare av butikskedjan Granit och varumärkesbyggare!
Susanne Liljenberg är föreläsaren och serieentreprenören som vaknar och somnar med nya affärsidéer. Hon är en av grundarna till inredningskedjan Granit och har sedan dess introducerat flera nya varumärken.
Kostnadsfri förfrågan Susanne Liljenberg
Boka eller få mer information. Svar samma arbetsdag!
- Professionell hjälp
- Talargaranti vid bokning
- Kostnadsfri rådgivning
Eller ring oss på 08-47 44 650
Susanne Liljenbergs mantra är Låt inte lusten vila. Idag föreläser hon runt om i Sverige om bland annat entreprenörskap, hållbar utveckling, hur du med enkla medel bygger upp ett tydligt och lönsamt varumärke och hur du kan gå från dröm till verklighet.
Susanne Liljenberg arbetade 15 år i detaljhandeln innan hon och kollegan Anett Jorméus introducerade butikskedjan Granit, som idag finns i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Sedan dess har hon introducerat restaurangkoncept som Guldkaggen och Creperie & Logi och livsstilsföretagen LEVA Kungslador & Husfabrik företag säljer bland annat miljövänliga hus, kläder och inredning & ekologiska matprodukter. Syftet med dessa företag är att inspirera till ett mer miljösmart och hållbart liv.
I sina föreläsningar talar Susanne om bland annat hur du med enkla medel kan bygga upp ett tydligt och lönsamt varumärke. Hon beskriver även vikten av att vara en positiv budbärare för sitt varumärke, hur du får hela organisationen att gå åt samma håll och hur du går från idé till handling.
Susanne Liljenberg tar på ett entusiasmerande sätt med oss på sin entreprenöriella resa, och beskriver hur du som ledare och medarbetare kan utvecklas i ditt arbete och skapa ett enklare liv i hemmet och på jobbet. Det handlar även om hur organisationer skapar en kreativ och personlig arbetsplats. Nyckeln till detta är att vårda sitt varumärke och att se till att alla i organisationen tar del av varumärkesplattformen så att rätt budskap och vision delas. Varför går vi till jobbet? Vilket budskap vill förmedla till våra kunder? Och hur vi får vår omgivning att dela vår vision och våra mål är några exempel på vad man kan åstadkomma med att arbeta med företagets historia och affärsidé. Ett kraftfullt och effektivt verktyg i varumärkesbyggandet är bland annat användande av sociala medier.
Ett annat område som Susanne även håller föredrag om är hur du med enkla medel kan rensa upp i röran. Att förenkla livet och få tid att leva. Hur du skapar ordning och rutiner så att mer lust kan frigöras till annat än arbete och hur du kan mer energi än du tar. Hon föreläser också om vikten av att må bra privat för att kunna göra bra och hur du kan applicera arbetssättet i att bygga varumärke och använda detta i privatlivet. Hon föreläser om sin egen personliga resa på ett lustfyllt och inspirerande sätt och ger konkreta verktyg att använda såväl i privatlivet.
Susanne Liljenbergs föreläsningar riktar sig till alla sorters målgrupper, såväl ledningsgrupper, skolor, företagare, chefer och anställda. Susanne håller allt från kortare inspirationsföreläsningar till mer spetsade föredrag och workshops.